Felanmälan

  • I Bopärmen (flik 2) redovisas hur ansvaret för underhåll/reparationer fördelas mellan bostadsrättsföreningen och den enskilde bostadsrättsinnehavaren (medlemmen). Här kan du alltså se vem som har kostnadsansvaret för de olika eventuella åtgärder som behövs göras.
  • Innan du anlitar någon hantverkare/reparatör kontrollera om någon garanti kvarstår. Om garanti återstår kontakta då aktuell entreprenör.
  • Föreningen har ett förvaltningsavtal med PARTS Fastighetsförvaltning AB, Detta avtal reglerar allmän administration, fastighetsskötsel trädgårdsservice. Obs föreningen har inget reperationsavtal med PART.
  • Föreningen har också serviceavtal med följande:
    • Schindler (hissar) vid driftstörning ring 020-31 33 33
    • Garageportsexperten
    • BBGruppen (Låsservise)
  • Om du är osäker vem som ska betala, kontakta alltid först någon i styrelsen.
  • Om du upptäcker något fel på våra gemensamma utrymmen så anmäl detta till styrelsen.